Neposredna obraćanja i saopćenja Centralne izborne komisije u elektronskim medijima


Za razliku od privatnih, štampanih i online medija, javni RTV-servisi i javni elektronski mediji dužni su besplatno i u potpunosti objavljivati radio i TV-spot, saopćenja i informacije CIKBiH.

Javni elektronski mediji će u periodu predizborne kampanje ravnopravno i fer predstavljati političke subjekte i informirati javnost o svim pitanjima u vezi sa izbornom kampanjom i izbornim procesom.

Javni elektronski mediji su u obavezi da u predizbornoj kampanji omoguće političkim subjektima besplatan termin za neposredno obraćanje. Ovo znači da javni mediji svakom političkom subjektu moraju osigurati najmanje tri minute besplatnog neposrednog obraćanja. Neposredno obraćanje znači da se predstavnicima političkih subjekata i kandidata i kandidatkinja omogući da se predstave publici. Svaki politički subjekt mora imati isto vrijeme za predstavljanje.

Mediji će žrijebanjem utvrditi termine i redoslijed emitiranja, što se ne može mijenjati.

Za javne medije koji ne pokrivaju cijelu državu, važi pravilo da su u obavezi predstavljati političke subjekte koji su registrirani u njihovoj zoni pokrivanja signalom, a prema uslovima koji su upisani u dozvoli za emitiranje od RAK-a.

Vrijeme emitiranja besplatnih neposrednih emitiranja trebalo bi biti u vremenu kada je najbolja gledanost programa, a bilo bi poželjno da se ono prilagodi osobama oštećenog sluha i vida.

Centralna izborna komisija BiH svojim propisima utvrdit će koliko se vremena dodjeljuje političkim subjektima, termin i trajanje emitiranja i geografska područja pokrivena tim emitiranjem.

Javni elektronski medij omogućit će, pod jednakim uslovima, u periodu od 30 dana prije dana održavanja izbora plaćeno političko oglašavanje političkim subjektima u trajanju od najviše 30 minuta sedmično.

Privatni elektronski mediji mogu organizirati besplatna predstavljanja političkih stranaka i kandidata i kandidatkinja ali pod jednakim uslovima.

Ukoliko se na ovo odluče, na njih će se primjenjivati sva pravila koja važe za javne elektronske medije.

Napomena

Nemojte zaboraviti da ste obavezni prije početka predizborne kampanje RAK-u dostaviti sve planirane aktivnosti, plan i raspored plaćenog političkog oglašavanja, planirane debatne emisije ako ih realizirate te sve druge sadržaje vezane za izbore.

Sedam dana unaprijed RAK-u je potrebno dostavljati planove političkih programa ili što je prije moguće, ako su planirani u kratkom roku.

Svakog ponedjeljka elektronski mediji su obavezni dostavljati izvještaj o aktivnostima u prethodnoj sedmici predizborne kampanje, uključujući tačnu minutažu učešća političkih subjekata u programima medija – bilo da je u pitanju plaćeno ili besplatno oglašavanje i promocija.

Izvještaj o aktivnostima za RAK

Izvještaj o aktivnostima za RAK

0
0