Kakve su obaveze štampanih i online medija?


Izborni zakon ne propisuje specifična pravila za štampane i online medije, iako se i od njih očekuje da poštuju opće profesionalne standarde ali i određena pravila CIK-a. Štampani i online mediji dužni su pratiti odredbe Izbornog zakona za objavljivanje rezultata istraživanja javnog mnijenja, zabranu objavljivanja istraživanja javnog mnijenja u vezi s glasanjem i izborima u periodu od 48 sati prije otvaranja biračkih mjesta pa do zatvaranja biračkih mjesta, zabranu plaćene izborne kampanje od dana raspisivanja izbora do dana kada izborna kampanja službeno počinje i poštivanje izborne šutnje.

Pravilnik o medijskom predstavljanju političkih subjekata nalaže da će politički subjekti svoje primjedbe na sadržaj u štampanim i online medijima upućivati Vijeću za štampu i online medije. Štampani i online mediji trebaju pratiti profesionalne standarde i Kodeks Vijeća za štampu i online medije.

Smjernice za medijsko izvještavanje o izborima, koje su donesene na osnovu primjera dobre prakse i međunarodnih standarda, sadrže opće profesionalne principe ali i zakonska pravila koja važe za online i štampane medije u BiH.