Izborna kampanja je počela


Zvanična izborna kampanja u BiH traje mjesec dana, a počinje trideset dana od izbornog dana. U ovom periodu dozvoljeno je plaćeno političko oglašavanje koje se odvija po pravilima Izbornog zakona i pravilima Regulatorne agencije za komunikacije. Uloga medija je naročito značajna u ovom periodu jer oni svojim profesionalnim, balansiranim i blagovremenim izvještavanjem mogu ponuditi blagovremene i tačne informacije građanima i građankama, na osnovu kojih će oni/one donijeti dobro informiranu odluku. Mediji su dužni blagovremeno i stručno pratiti izborne aktivnosti i držati se svih principa profesije.

SAVJET 17
Pazite na sadržaj plaćenog političkog oglašavanja

Plaćeno političko oglašavanje je dozvoljeno u ovom periodu, ali pazite na njegov sadržaj. Prema pravilima RAK-a, zabranjeno je objavljivanje materijala koji uključuju upotrebu djece i maloljetnika u političke svrhe i imate pravo odbiti sadržaj ovakve vrste. Prije emitiranja obavezno pregledajte sadržaj dostavljenog materijala.

SAVJET 18
Pratite programe političkih partija

Internet, web-stranice institucija i organa uprave, novinarski uraci drugih medija odlični su izvori podataka. Web-stranice političkih partija koristite kao izvor podataka o programima stranaka, izbornim platformama, ciljevima i deklaracijama. Pročitajte programe i naoružajte se pitanjima za svoje sagovornike i sagovornice. Politički programi su odličan izvor tema ali i mogućih pitanja koja trebate postaviti političkim subjektima. Provjerite koliko poznaju teme i koliko su spremni za ono što obećavaju. Istražite šta politički subjekti i kandidati/kandidatkinje konkretno obećavaju i kako to misle ispuniti.

SAVJET 19
Na intervju dođite spremni
SAVJET 20
Dobro pripremite debate

Ukoliko se vaša redakcija odluči na organiziranje izbornih debata, propozicije debata i oblasti/teme o kojima će biti govora u debati dostavite svim njenim učesnicama i učesnicima. Prilikom otvaranja debate i sagovornicima i sagovornicama, ali i publici pojasnite propozicije: koliko će pitanja biti postavljeno, koliko vremena kandidati i kandidatkinje imaju za predstavljanje programa, koliko za odgovore, koliko replika i koliko je vremena uopće rezervirano za replike. Potrudite se da debata bude zanimljiva i umjesto o planovima, postavljajte pitanja kako ih planiraju realizirati. Pitajte ih i o njihovim stavovima i problemima koji muče građane i građanke. Potrudite se da dio debate učinite interaktivnim za publiku. Naprimjer, debatu najavite na društvenim mrežama, pozovite publiku da postavi pitanja, odaberite nekoliko pitanja publike koja ćete postaviti kandidatima i kandidatkinjama. U slučaju organiziranja debate najvažnije je jasno postaviti pravila i primijeniti ih bez odstupanja.

 

SAVJET 21
Postavite iste principe za sve kandidatkinje i kandidate

Vodite računa o načelu jednakog tretmana svih kandidata, kandidatkinja i političkih subjekata. Ukoliko se odlučite da radite intervju sa jednim kandidatom/jednom kandidatkinjom, onda biste isti intervju ili sadržaj morali uraditi sa svim ostalim kandidatima/kandidatkinjama za isti nivo vlasti. Naprimjer, to mogu biti nositelji liste za kantonalni nivo, entitetski, za Predsjedništvo, kandidati za gradonačelnike/gradonačelnice i načelnike/načelnice gradova i općina. Načelo jednakog tretmana preporučujemo i za štampane i za online medije jer na taj način izbjegavate zamku da vas neko optuži da iza vas stoji neka politička stranka. Međutim, ovaj princip ne smije ugroziti vašu uredničku nezavisnost i medijske slobode. Uvijek držite kritički uklon prema kandidatima, kandidatkinjama i političkim subjektima i reagirajte na zloupotrebe, kršenje zakona, govor mržnje i veličanje zločinaca. Ukoliko primijenite načelo jednakosti, podižete vlastiti kredibilitet, vjerodostojnost i povećavate povjerenje u vaše sadržaje.